Puisi - oh bidadari langit !!!

Hulurkan taliMU
aku ingin memanjat ke angkasa
menjenguk ruang Takdirku
bila Loh Mahfuz sudah diam
aku tidak lagi mampu membelek aksara
pada dakwat mubramMU

Oh Bidadari Langit
aku ingin bermestautin di gubuk nan jauh
tingginya biar kudaki
sukarnya biar ku harung
suluhkan aku secebis cahaya
kuisi ke dalam uncang cinta
nanti kurias kamar peraduan hati
biar semerah mentari senja
dan seindah wajahmu yang memancar

Aku sudah melihat taufan
ketika monsun sudah kian beralih arah
aku hanya mampu meramas duka
ketika payaunya kusedut jatuh ke lurah rasa
pahit itulah yang kusendawa
saat senyumku jatuh di perdu pengertian
aku harus mencabut segala sembilu
jangan tersisa di tumit sendiri
nanti kerikilnya bakal menujah lubuk nubari
aku tidak boleh terus menyanyi
kerana tali rebabku telah putus
dan nadanya sudah berentak aneh

Ohhh Bulan Jingga,
di mana kau sembunyikan
gelodak asmaraku jatuh terpinggir
sehingga aku tidak melihat didihan rindunya
memercik pada kulitku lagi
siapakah yang menggetusnya
dari uncang cintaku?
Share:

0 komen:

Total Pageviews

Labels

Teman Blog

Pengikut