Puisi - Ramadan (2009)

Bulan Ramadan yang Barakah
Kau Kembali
Ku mengucap syukur ke hadrat Ilahi
Dapat aku bersua dengan ramadan kali ini

Tersedu aku mengingat kisah lampau kembali
Pada bulan ramadanlah aku banyak menangis
Sujud menangis di atas sajadahku
Minta diampun segala dosa ku yang lalu
Moga-moga terampun juga dosaku

Pada bulan ramadan ini ku menangis
Menangisi teringatkan yang telah tiada
Dengan Alfatihah ku sedekahkan kepada mereka
Moga-moga berbahagia mereka di sisinya

Pada ramdan yang mulia ini
Ku menanti malam yang dinanti-nanti
Lailatul Qadar penuh erti
Tidak ku sia-siakan peluang seperti ini
Bila ku sedar lailatul qadar kunjung tiba
Tahulah aku
Ramadan akan pergi
Kepada mu aku menadah tangan berdoa
Moga dapat aku bertemu ramadan kembali

Ramadan 2009

Share:

0 komen:

Total Pageviews

Labels

Teman Blog

Pengikut